Motor CFMoto pe o motocicleta cu atas chineza Chang Jiang CJ750, ce va inlocui legendara CJ650

CFMoto inseamna un respectabil producator chinez de motociclete, vehicule de teren, gen ATV si side-by-side si, probabil asa cum se poate deduce, de asemenea un producator de motoare, numai bune de acoperit aceste segmente si nu numai.
Pe de alta parte, desi exista hoarde intregi de companii de motociclete chinezesti, practic necunoscute in afara tarii, Chang Jiang face parte din cercul select al brand-urilor care au depasit granitele tarii. Si trebuie spus ca produc motociclete cu motor boxer inca din 1960.
Ce legatura exista intre cele doua companii destul de notorii din China? Simplu, Chang Jiang a lansat un model nou de motocicleta cu atas CJ650, care a primit un motor de la CFMoto si nu orice motor, ci unul impresionant.
Dar sa o luam cu inceputul. Cel mai notoriu model al celor de la Chang Jiang a fost CJ750, un model facut dupa o licenta obtinuta de la rusi, de la Ural M-72. Care acest model de Ural era o copie dureros de asemanatoare a modelului celebru in al doilea razboi mondial: BMW R71. Ei bine, CJ750 s-a realizat timp de 50 de ani, in China acest model e deja legenda, iar in lume sa stiti ca au iesit destule modele si au fost bine apreciate.
In acest moment, Chang Jiang a decis un inceput nou: CJ750 (realizata si in versiune OHV si sidevalve pana de curand) se va da la o parte si va lasa locul noului model demn de secolul 21 (si nu in totalitate), adica CJ650.
CJ650 va fi propulsat de un motor parallel twin de 650cc, capabil sa dezvolte 71 cp, responsabil fiind producatorul CFMoto. 71 cai putere inseamna aproximativ de trei ori mai mult decat versiunea cea mai recenta a lui CJ750!
La randul sau, motorul CFMoto are o influenta aproape integrala a motorului de pe ER-6 al celor de la Kawasaki, cu tot cu dimensiuni si nivel de performanta. De asemenea, are omologare Euro4, ceea ce ar ridica problema ca, atunci cand va aparea CJ650, va ajunge si pe piata europeana? Foarte posibil.
In aparenta, CJ650 pastreaza un aspect distinct retro (asa cum ii sta foarte bine oricarei motociclete cu atas), insa in realitate, are un design cu totul nou, diferit de modelul caruia ii va lua locul. Si componentele sunt noi, sasiul din otel tubular, bascula si suspensia spate apar ca total diferite.
Deocamdata, atunci cand a fost descoperit acest model, era sub forma de prototip, insa e chestiune de timp (si nu foarte mult, caci vorbim de China), pana cand va aparea si versiunea finala de productie. Ce e totusi ciudat, costul unei astfel de motociclete va fi inferior modelului CJ750. Aparent ciudat, fiind vorba de motor nou, componente, conformitatea cu Euro4, pe care deja le fabrica producatorii precum CFMoto. Vechile motociclete trebuiau faurite manual, dupa design-ul cel vechi, respectandu-se la surub modelele originale din anii ’60. Drept pentru care, noua motocicleta cu atas se asteapta sa coste undeva in jurul a 7.000 euro (fata de minim 9-10.000 euro Ural-ul rusesc), in comparatie cu pretul de 14.000 euro al modelului vechi.
Te-ar putea interesa si:

2025 este anul in care actiunea se transforma in decizii inteligente. E momentul sa iei ce iti trebuie, acum cand ai oportunitatea de a-ti completa echipamentul si accesoriile cu reduceri de 25%. Fara compromisuri. Fara amanari. Totul la indemana ta,...
Citeste mai mult