Sfaturi CFMOTO pentru o utilizare corecta a lamei de zapada

6cd4e5cb20d7-cfmotoplow600x400

CFMOTO a adaugat colectiei sale de accesorii pentru ATV-uri si side-by-side-uri mai multe modele de lame de zapada. In zonele unde ninge abundent, o lama deszapezire reprezinta unealta cea mai potrivita pentru a va ajuta cu indepartarea eficienta a zapezii. Va bucurati de acces pe drumurile dorite, castigati timp pretios si scapati de stress-ul de a da la lopata si de durerile musculare.

Desi indepartarea zapezii cu ajutorul unei lame montate pe ATV-ul / SxS-ul CFMOTO din dotare este o treaba relativ usoara, exista, totusi, pericolul de a face gresit lucrurile. Utilizarea gresita a echipamentului nu doar ca va va impiedica sa duceti la bun sfarsit sarcina, dar poate culmina cu deteriorarea lamei si a vehiculului. Evitati reparatiile costisitoare si protejati-va investitia folosind corect lama de zapada! Producatorul de ATV-uri CFMOTO are cateva sfaturi in acest sens.

Adoptati o viteza redusa. Chiar daca modelul CFMOTO poate cobori pe trasee asemenea unui bob, atunci cand lama de zapada este instalata, este important sa nu rulati cu viteza mare. Exista mai multe motive pentru care trebuie sa mentineti viteza sub zece mile pe ora (in jur de 16 km), preferabil in jur de cinci mile pe ora (8 km) sau chiar mai putin. Unul dintre acestea consta in posibilitatea de a se gasi obiecte ascunse sau gheata sub stratul de zapada. Chiar si cand poti jura ca aleea este libera, nu poti fi niciodata sigur suta la suta, mai ales daca s-au jucat copiii afara. Bucatile inghetate reprezinta si ele un pericol, deoarece lovirea la o inertie suficient de mare poate deteriora orice lama si, in plus, va poate zgudui dureros in sa. In al doilea rand, exista riscul de ranire. Lamele de zapada sunt piese de echipament grele, ascutite. Daca pierdeti controlul vehiculului, lovirea unei persoane poate necesita spitalizare. Dupa cum am mentionat, in cazul unei opriri bruste, pilotul poate fi aruncat din sa – si chiar ranit – asa ca adoptarea unei viteze reduse va fi in interesul tuturor.

Atentie la adancime. Orice tip de plug sau lama prezinta potentialul de a cauza daune serioase in curte daca nu este setat la adancimea potrivita. Adancimea se refera la cat de mult va „sapa” acest accesoriu. Adancimea trebuie sa fie setata la un nivel mai mare atunci cand cantitatea de zapada este si ea mare. In cazul in care ati setat adancimea inadecvat, puteti distruge gazonul si deteriora lama. Veti seta aceasta adancime in functie de nivelurile de acumulare de zapada. Este esential sa utilizati calea de acces ca reper si nu zapada din curte. Grăsește-te pe partea mai mică pentru a fi în siguranță. Puteți oricând să vă întoarceți și să obțineți mai multă zăpadă cu o altă trecere, dar odată ce ați săpat în alee sau ați deteriorat plugul, daunele sunt mult mai greu de remediat.

Folositi gravitatia in favoarea dumneavoastra. Cand indepartati zapada de pe un teren in panta, incepeti de sus in jos. Sarcina va fi indeplinita eficient si este mai usor pentru vehicul. Daca zapada ramane ingramadita in varful pantei, se poate topi, apoi ingheta, transformandu-se intr-un patinoar. Ca regula generala, impingeti intotdeauna zapada cu gravitatia pe partea dumneavoastra, de dragul ATV-ului / side-by-side-ului, al lamei si pentru viitoarea tractiune a aleii pe care o curatati de zapada.

Depozitare adecvata. Dupa ce ati finalizat sarcina, nu puteti pur si simplu duce ATV-ul / SxS-ul inapoi in garaj, cu lama inca montata si apoi pleca sa beti o ciocolata. Este esential sa coborati lama sau sa o demontati. Daca nu faceti acest lucru, lama va pune o presiune inutila asupra vehiculului si troliului. Oricat de performante ar fi produsele CFMOTO, acest lucru poate constitui un factor de uzura pentru orice ATV / side-by-side. Totodata, este important sa indepartati orice urma de zapada de pe vehicul si de pe lama. Va fi foarte greu sa indepartati zapada dupa ce se intareste, iar expunerea la umiditate atunci cand se topeste creeaza conditii pentru aparitia ruginei.

 

Tags: , , , ,