CF Moto Hunt The Wolf 2018

Cea mai solicitanta cursa de ATV-uri, CF Moto Hunt the Hunt, s-a ridicat la inaltimea reputatiei dobandite inca de la prima editie si in acest an.

Pentru prima data, raliul a putut fi urmarit live prin intermediul online-ului si prin sistemul GPS. Traseele dificile din concurs au venit cu provocari pe care nu toti cei aproximativ 90 de participanti au reusit sa le invinga. Indiferent de clasa in care s-au inscris concurentii la acest raliu de ATV-uri (adventure, crossover, extreme) aflat la a 12-a sa editie, s-a impus o buna cunoastere a tehnicilor de pilotare.

Fotografii au surprins inclusiv momente in care unii piloti au cazut „victime” ale unor obstacole greu de trecut sau vehiculele 4×4 off road au fost implicate in accidente. Multumita tacticilor practicate de organizator, riderii au scapat cu lovituri minore. Sud-tirolezul Oliver Renzler s-a afirmat in competitie prin combinarea unor trasee dificile care sa reduca viteza medie la doar 10 km/h, iar sectiunile de viteza au fost mai rare. In acelasi timp, la fel ca in anii precedenti, echipamentul de protectie a fost obligatoriu.
Pentru a doua oara in istoria Hunt The Wolf, evenimentul s-a desfasurat in Sacuieu, localitate din nord-vestul Transilvaniei.

Riderii de pretutindeni din Europa s-au prezentat la eveniment cel tarziu pana pe 9 aprilie pentru controale. Cei inscrisi in clasa Extreme au dat un test pregatitor de 40 de minute, beneficiind de oportunitatea de a putea schimba clasa cu una mai usoara. Foarte putini au optat pentru aceasta varianta. Din cei 26 de rideri la categoria Extreme, doar 9 pretendenti au incheiat concursul cinci zile mai tarziu. De aici a rezultat ca un downgrade in clasa Crossover ar fi fost poate mai inspirat. Insesi sloganele clasei Extreme sunt clare in acest sens: „Cele mai dure trasee ATV din lume” sau „Trebuie sa fii nebun sa concurezi la Extreme in CFHTW”.

 

 

In alta ordine de idei, romanul Mihai Concioiu a iesit victorios la clasa Extreme si a primit ca premiu 1000 euro bani gheata. Riderul roman a fost al doilea anul trecut. Suedezii Fredrick Bäck si Martin Karlsson au fost rivali redutabili, insa s-au prabusit dupa primul start in masa. De doua ori castigator al clasei Extreme, pilotul ceh Pawel Sashka a abandonat raliul dupa doua zile. In schimb, lituanianul Mindaugas Lelys ar fi avut sanse mari sa il depaseasca pe roman, dar a ajuns prea tarziu la concluzia ca o presiune mai mica in anvelope ar fi putut favoriza toate urcusurile fara ajutorul accesoriului de tip troliu.

In mod surprizator, podiumul a fost completat de un alt rider din Romania, Vlad Cozma, care a mai participat si in alte sase ocazii, avantajat vizibil de aceasta data de esecul pilotilor mai puternici.

 

 

La categoria Crossover, lituanienii au dat o lectie de profesionalism. Toti riderii echipei ATV Fanai au fost castile echipate cu statii radio, astfel incat daca unul dintre ei experimenta o problema, ceilalti coechipieri si mecanicii puteau sari in ajutor in timp util. Filmarile din ziua a 4-a ilustreaza perfect acest lucru, cand o anvelopa a fost inlocuita in doar 43 de secunde. In consecinta, locurile 1 si 2 in clasa Crossover le-au revenit lui Mindaugas Veiveris si Paulius Vaisneideris, urmati de germanul Erich L.

 

 

Clasa usoara Adventure a fost regandita pentru editia de raliuri 2018: accesul a fost interzis catre puncte din salbaticie, insa rutele au fost solicitante, inclusiv pentru pilotii de UTV-uri. Veteranii CF Moto Hunt the Wolf din Polonia, cei familia Sliwa, au castigat. Tatal si fiul au incheiat toate etapele din categoria Adventure.

Echipa de nemti Speedfactory a oferit asistenta in doua randuri riderilor accidentati, ajungand la locul cu pricina imediat dupa incidente.

Suedeza Elmy insotita de prietenul ei s-a dovedit o prezenta abila si vigilenta in competitie in conditiile in care a pilotat un ATV doar de 4 ori inainte, ea incheiind cu succes cele cinci zile de raliuri crossover; pentru evolutia sa deosebita, Elmy a primit ca premiu o camera noua GoPro.

Intregul eveniment a fost posibil cu suport financiar din partea sponsorilor, printre care CF Moto si Kenda. Rezultatele demonstreaza ca cele doua companii ofera produse de inalta calitate: 2 din 9 ATV-uri (din totalul de 26) care au ajuns la linia de finish in cadrul clasei Extreme sunt modele CF Moto – CF Moto X8 800 / 850cc. Castigatorul Mihai Concioiu a reusit sa invinga obstacolele fiecarei sectiuni fara troliere, avand montat pe vehiculul sau 4×4 ATV un set de anvelope Kenda Bounty-Hunter. Restul riderilor Extreme au fost nevoiti sa foloseasca troliul, ceea ce i-a facut sa piarda timp pretios.

 

 

 

Tags: , , , , ,