Noul side-by-side 2017 CFMoto ZForce 1000 (EPS) intr-o scurta descriere

ZF10003Q

2017 CFMoto ZForce 1000 a fost unul dintre modelele de side-by-side cele mai asteptate in piata powersports, in acest an, fiind anuntat inca din iarna la saloanele de profil. In luna septembrie, spre final si la inceputul lunii octombrie, publicul nord-american a avut ocazia sa-l ‚Äúprimeasca‚ÄĚ (deocamdata nu a ajuns in showroom-uri, insa e o chestiune de timp) si sa-l admire. La inceputul lunii noiembrie, producatorul chinez din Hangzhou a prezentat, in sfarsit, modelul si in Europa, in cadrul salonului EICMA 2016, de la Milano, ocazie cu care a mai prezentat si alte noutati, despre care am scris anterior.

Modelul ZForce 800 a devenit rapid destul de popular pe continentul nord-american, mai ales dupa ce a inregistrat o victorie de etapa in cadrul competitiei prestigioase Grand National Cross Country (GNCC), in seriile pentru side-by-side-urile sportive, o performanta cu atat mai importanta pentru constructorul chinez, cu cat modelul participant a fost practic un model de uzina, la care singurele customizari au fost in planul securitatii, fara sa se umble la motor, suspensii sau setari.

ZForce1000_profilesblue-570x396

De ce am facut acest preambul totusi in prezentarea noului model CFMoto ZForce 1000 (plus varianta EPS, cu servo-directie)? Foarte simplu, noul model a luat de la excelentul ZForce 800 tot ceea ce era mai bun si s-a dezvoltat in plan superior. In fapt, CForce 1000 inseamna un side-by-side cu totul nou, avand un motor nou, transmisie noua, sisteme noi. Dar s-a plecat de la ce e mai bun in ZForce 800, pe principiul ‚Äúce e bun, ramane‚ÄĚ.

Motorul nou 2V91Y care doteaza noul model este un motor in doi cilindri in V, DOHC, in patru timpi si opt valve, racit cu lichid, de 962,6cc, cu un injector electric ‚Äď EFI de asemenea nou, capabil sa dezvolte 80 cp la 7.000 rpm si un cuplu maxim de 82 Nm la 6.200 rpm. Exista o diferenta in privinta valorilor in cazul modelului prezentat la Milano, fata de ce fusese prezentat anterior de CFMoto USA si CFMoto Canada. Astfel, pe fisele tehnice din America de Nord figura o putere de doar 77 cp, in timp ce cuplul era clamat a fi in jur de 110 Nm. Ne vom dumiri asupra acestora in momentul in care modelele vor aparea in showroom-uri, probabil ca la sfarsitul acestui an sau la inceputul viitorului.

z1000Engine

Sistemul de injectie electronica a fost modificat fata de ce se gaseste pe ZForce 800, provenind acum de la liderii mondiali in segment, adica Bosch, asta insemnand alaturi de o stabilitate si o siguranta sporite, motorul va beneficia de un raspuns instantaneu, inclusiv la temperaturi scazute, dar si de un consum mai economic. Puterea mai consistenta a fost data si de modificarile aduse la alezaj si cursa, astfel ca acum e vorba de 91 x 74 mm, ceea ce duce acest side-by-side intr-o liga superioara, a campionilor.

Pentru ca eficienta lui ZForce 1000 sa fie remarcabila si superioara, in privinta transmisiei a fost inlocuit ambreiajul umed al modelului ZForce 800 cu o transmisie continua variabila (CVT), adica pe scurt, o transmitere a valorilor de putere catre sol mai fidela, asigurand o manevrabilitate sporita. Pe bord exista comutatorul care permite alegerea modului de pilotare dintre 2×4 si 4×4, in functie de cerintele drumului sau/si de stilul de pilotare.

2017-cfmoto-zforce-1000

Sasiul ramane comun cu cel al fratelui mai mic, acesta dovedindu-se unul rezistent, durabil si stabil, fapt dovedit si de comportamentul in competitii. Bine proportionat, acest sasiu e dotat cu suspensii independente dual A-arm pe fata si amortizor spiralat pe gaz in spate, avand o cursa de 125 mm pe fata si 165 mm pe spate, cu o contributie esentiala in reducerea vibratiilor si socurilor din terenul accidentat. De asemenea, de la Z800 sunt mostenite aceleasi frane hidraulice eficiente.

Una dintre activitatile preferate la acest moment ale utilizatorilor de vehicule offroad, mai ales din puternica si numeroasa comunitate nord-americana, ramane mud-riding-ul, adica traversarea suprafetelor acoperite de noroi si apa. Cativa dintre cei mai importanti producatori din industrie, precum Can-Am, Arctic Cat sau Polaris au lansat deja de o buna vreme modele specializate pentru aceasta activitate. Deocamdata, CFMoto nu a facut acest pas, insa a decis sa nu-si lase fanii la greu, de aceea o noutate absoluta a modelului 2017 CFMoto ZForce 1000 o reprezinta dotarea cu anvelope speciale de mud-riding, de 27 de inci, cu o aderenta imensa, indiferent de natura terenului, cu 6 straturi si dinti agresivi, asigurand o traversare optima a suprafetelor mocirloase. Aceste gume speciale incalta jante din aliaj de aluminiu cu diametrul de 14 inci, atat pe fata cat si pe spate. Probabil ca intr-un viitor nu prea indepartat, CFMoto va aduce si un model cu totul specializat, cu motorul ridicat si admisia-evacuarea special proiectate sa fie inalte, cu snorkel si tot ce trebuie. Primul pas a fost facut.

ZF1000red

In privinta confortului si ergonomiei, sunt de apreciat atentia si preocuparea producatorului, in sensul proiectarii si realizarii celor doua scaune ajustabile, 45 mm deplasare in plan orizontal si 170 mm in inaltime, astfel ca ocupantii vor putea sa-si gaseasca pozitia optima si relaxanta care sa intarzie instalarea oboselii si incordarii, indiferent de terenul abordat. Pilotul beneficiaza si de un volan ajustabil, putand fi coborat sau ridicat intr-un total de 35 de grade, raportat la pozitia initiala si scaunul pilotului. In ideea cresterii confortului, trebuie spus ca scaunele au acum un nou strat de ‚Äúumplutura‚ÄĚ dintr-o spuma speciala, dar si un strat de piele ecologica anti-alunecare, cu un design deosebit conferit de cusaturi, oferind o stabilitate crescuta indiferent de elevatia terenului. Centurile de siguranta sunt model in 3 puncte, cu avertizare vizuala, luminoasa.

Bordul apare echipat corespunzator si aerisit, cu un ecran LCD (doar alb-negru) cu afisajele necesare, foarte usor de distins indiferent de iluminarea din toate momentele zilei. Aici nu se poate distinge vreo diferenta notabila fata de modelul ZForce 800, pentru cei familiarizati cu acesta, insa utilarea minimalista inseamna si eficienta, totodata. Sistemul  de iluminare a fost, in schimb, reproiectat, de notat fiind in special design-ul agresiv dat de proiectoarele de 55W si luminile LED pe spate.

cmi-ats-100

2017 CFMoto ZForce 1000 are urmatoarele dimensiuni: 2870 x 1510 x 1845 mm (lungime, latime, inaltime), un ampatament de 2040 mm, o inaltime a scaunelor de 395 mm, o garda la sol minima de 300 mm, o greutate de 615 kg, cu o capacitate de transport sarcina de pana la 260 kg si rezervor de combustibil de 27 litri. Ca dotare standard va fi si troliul ajustabil dual (electric sau manual) de 1.361 kg, plus cuiul de remorcare de 2 inci (5 cm), ce poate tracta o sarcina de maxim 125 kg.

Detaliile despre disponibilitate si pret lipsesc deocamdata, se stie doar ca vor fi doua scheme de culori: rosu (Ferrari Red) si albastru (Royal Blue) pentru modelul standard, in timp ce acest albastru va fi pentru modelul EPS cu servodirectie, exclusiv. In masura in care vor aparea detalii mai multe, le vom face cunoscute, iar in curand iubitorii brandului chinez il vor putea achizitiona din oferta noastra.

2017-ZF1000-red-570x396

Tags: , , , , , , , ,