Amortizoarele ELKA STAGE 1 – o investitie minima pentru o satisfactie deplina

102516_elka_lead

Poate ca ai observat in ultimele iesiri ca ATV-ul sau side-by-side-ul pe care il detii a pierdut o parte din calitatile sale, in special performantele suspensiilor si ca ar fi timpul pentru o reinnoire, chiar una de top. Iar daca ai in plan o schimbare a suspensiilor, acum ar fi momentul perfect de a lua in calcul niste suspensii de top, Elka.

Chiar daca au mai fost prezentate ultimele creatii ale producatorului Elka, Stage 5, care sunt suspensii cu adevarat premium, dar care sunt dedicate in special laturii sportive, suspensiile Stage 1 nu sunt cu mult mai prejos. Si o sa aratam de ce ar fi alegerea ideala, in opinia noastra.

In primul rand, Elka Stage 1 sunt facute sa devina personalizate modelului tau. Mai exact, Stage 1 au fost concepute pentru a fi calibrate specific fix pentru modelul tau. Nu exista un model de suspensii universale, care sa se potriveasca tuturor modelelor, exista un model care se poate configura conform cerintelor vehiculului tau offroad, ATV sau side-by-side.

Desigur, daca detii un model sportiv, daca detii un model de competitie, cerintele sunt cu totul altele, iar atunci trebuie sa optezi pentru produse de inalta performanta, capabile de rulare in mare viteza si in teren foarte accidentat, dar trebuie sa bagi mana si mai adanc in buzunar. Insa pentru o rulare normala, fie de agrement, fie utilitara, Stage 1 reprezinta varianta ideala, care va adapta suspensia dupa greutatea vehiculului si stilul personal de pilotare.

Amortizoarele Elka Stage 1 au un diametru de 36 mm cu un corp monotubular HPG din aluminiu, eloxat din greu. Pistonul intern a fost realizat cu o meticulozitate inginereasca pentru a reduce frecarea componentelor interne, utilizand si sistemul unic si patent al Elka cu tripla etansare, pentru a elimina gazele sau scurgerea de ulei, pe masura folosirii.

Gulerele arcului filetat sunt concepute pentru a ajusta preincarcarea si cursa, fiind forma unica de ajustare a acestui amortizor, altfel foarte usor de utilizat. Nu va trebui sa-ti faci griji cu privire la ajustarea amortizarii cu clickere, deoarece atentia celor de la Elka a fost deosebita in realizarea valvelor personalizate, in functie de caracteristicile vehiculului si stilul de pilotare.

De asemenea, exista un amortizor (snubber) sintetic la capatul arborelui de soc, in partea de jos, care previne ajungerea in punctul maxim al suportabilitatii, atunci cand vehiculul este supra-incarcat, aproape sau putin dincolo de limita de incarcare.

Foarte important in cazul Stage 1, dincolo de imbunatatirea considerabila a controlului vehiculului si calitatii pilotarii, se remarca si o scadere a greutatii, mai cu seama atunci cand sunt inlocuite tuburile gemene din otel hidraulice sau celulare ale amortizoarelor ATV-ului sau side-by-side-ului din fabrica.

Acest upgrade din zona aftermarket a amortizoarelor reprezinta exemplul perfect de a obtine o semnificativa schimbare in vehiculul tau off-road, ATV sau SxS, fara a cheltui o avere si s-a dovedit a fi o alegere mai mult decat perfecta.

Tags: , , , ,